شهردار منطقه ۲۰؛

شهردار منطقه ۲۰ گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی چندماهه، امسال مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهرری با خدمات گسترده حمل‌ ونقلی، بهداشتی، فرهنگی و عمرانی برگزار شد و خیل عظیمی از زائران از سراسر کشور در این آیین حضور یافتند.

قبله تهران میزبان خیل عظیمی از عزاداران در راهپیمائی جاماندگان اربعین حسینی بود

رضا شنگی با اشاره به تشکیل کمیته جاماندگان اربعین حسینی(ع) شهرداری تهران در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مدیران ارشد شهرداری تهران و شهرستان ری اظهار داشت: خدا را شاکریم که امسال نیز توفیق خدمت به مردم و زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عزیز از اقصا نقاط کشور، به‌ویژه شهروندان تهران، فراهم شد.

شنگی با بیان اینکه از ماه‌ها پیش با محوریت تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و امام جمعه شهرری، برنامه‌ریزی دقیقی برای برگزاری باشکوه این مراسم انجام شد، گفت: یکی از موضوعات مهم، ساماندهی حمل‌ونقل و کاهش ترافیک بود که با دستور شهردار تهران، ۸۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۰۰ دستگاه ون و ۱۰۰ تاکسی برقی به‌صورت رایگان در خدمت زائران قرار گرفت. مترو نیز طبق روال هر سال رایگان خدمات ارائه کرد.

شهردار منطقه ادامه داد: همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی با استفاده از ایستگاه شهرری منجر به جابه‌جایی حدود ۲۰ هزار زائر از سمت پاکدشت و ورامین شد و همچنین زیرساخت‌های بهداشتی شامل بازسازی کامل مجموعه‌های سرویس بهداشتی و بهره‌برداری از ۵۲ چشمه جدید در ضلع غربی حرم انجام شد که خدمات آن تا سال‌ها ماندگار خواهد بود.

شنگی با اشاره به فضاسازی شهر گفت: امسال تصاویر شهدای جنگ اخیر و جبهه مقاومت در محورهای اصلی و سردر موکبها نصب شد تا یاد و نام شهدا زنده بماند. حدود ۷۰۰ موکب با پشتیبانی شهرداری تهران در مسیرهای پیاده‌روی مستقر شدند و یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار بطری آب معدنی بین زائران توزیع شد.

وی افزود: در حوزه نظافت و پسماند، تجهیزات و ماشین‌آلات از پیش در نقاط کلیدی مستقر شد و بیش از ۱۰۰ نقطه مسدودسازی و مسیر جایگزین با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مدیریت شد. همچنین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از شهرهای اطراف برای بازگرداندن زائران به مبدا اختصاص یافت.

شنگی با بیان اینکه مسیرهای پیاده‌روی به‌طور کامل آسفالت و لکه‌گیری شد و در ضلع جنوبی حرم بیش از ۱۵۰۰ تن آسفالت توزیع شد، اضافه کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، افزایش ون‌ها و حضور تاکسی‌های برقی، به‌ویژه در مسیر بازگشت زائران، و بهره‌برداری از مساجد و مدارس ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات بخشی از تدابیری بود که با پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی جمعیت نسبت به سال گذشته اتخاذ شد.

وی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران این منطقه با همراهی ادارات تخصصی عضو ستاد و اعضای خانه های گروه دوام و ساماندهی کودکان و گمشدگان در غرفه مدیریت بحران به شهروندان در طول این مسیر خدمات رسانی کرد.

شنگی افزود:۶ پردیس فرهنگی شامل بیش از ۳۰ غرفه متنوع شامل پذیرایی، سلامت و مرکز خدمات اجتماعی، آموزش های شهروندی، گریم و نقاشی کودک، هنری، فرهنگی، مادر و کودک، مشاوره روانشناختی، بازی ها ی کودک، ماساژ، خدمات پزشکی، مشاوره تغذیه، تست توده بدنی، طب سنتی، ورزش و تندرستی پویش نذر یاری و ۴ استیج فرهنگی با اجرای مدیحه سرایی، شعرای آئینی و گروه‌های سرود مذهبی، سخنرانی مذهبی و پذیرایی در مسیر پیاده روی اربعین در خدمت زائران بود.

شهردار منطقه گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به جاماندگان اربعین حسینی، با اجرای تمهیدات و استقرار اکیپ های اجرایی و ماشین آلات خدمات شهری پاکسازی و نظافت مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بلافاصله پس از مراسم انجام شد.

وی با اشاره به هماهنگی حضور اکیپ های خدمات رسان با استفاده از نیروهای کارگری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و شهرداری منطقه در مسیر راهپیمائی اظهار داشت: ۶۰ نفر شهربان و معبربان، ۴۴ خودروی حمل پسماند، ۱۰ خودروی غلتان، ۹۴۵ نیروی کارگری ویژه نظافت و جمع آوری پسماند خشک، ۸۰ مخزن ویژه پسماند خشک، ۱۰ خودروی ملودی جمع آوری پسماند خشک، ۱۰۰ کیلوگرم کیسه زباله ویژه پسماند خشک و ۳۰ مخزن ۱۲۰ لیتری و ۱۸ دستگاه تانکر برای نظافت و خدمات رسانی در مسیر راهپیمائی مستقر بودند.

 شنگی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت تمامی ارگان ها و خدمات رسانی به راهپیمایان انجام شد، ادامه داد: در راستای خدمات رسانی به عزاداران حسینی، ضمن پهنه بندی هر یک از نواحی این منطقه، اکیپ های شهربان و معبربان، ماشین آلات خدمات شهری، جایگاه استراحت زائران، سرویس های بهداشتی پرتابل و دستگاه های مه پاش در مسیر راهپیمائی مستقر بودند.

انتهای پیام/