رئیس سامانه ۱۹۷ فراجا گفت: در حال حاضر عملکرد پلیس از جانب شهروندان در ماموریت‌هایی که به صورت متناوب و مستمر در حال انجام است، تقدیر می‌شود و بیشترین شکایت مردم برای تاخیر و دیر رسیدن‌های طولانی ماموران پلیس ۱۱۰ است.

*بیشترین شکایت شهروندان مربوط به تاخیر‌های پلیس ۱۱۰

بیشترین شکایت شهروندان مربوط به تاخیر‌های پلیس ۱۱۰

به گزارش راگا پرس ، سردار حمید خروش با حضور در برنامه سلام با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ به نوعی پل ارتباطی شهروندان با پلیس، مسئولان و فرماندهان پلیس است، گفت: سامانه ۱۹۷ (مرکز نظارت همگانی) یکی از واحد‌های تابعه بازرسی کل فراجاست که پیام شهروندان را بدون واسطه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسئولان پلیس ارسال می‌کند.

وی افزود: رویکرد پلیس جامعه محوری بوده و به شهروندان به عنوان یک سرمایه اجتماعی نگاه می‌کند و هدف افزایش اعتماد مردم به پلیس و افزایش رضایتمندی شهروندان است.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه شهروندان زمینه ساز تصمیم گیری برای فرماندهان و مسئولان فراجاست، گفت: در این سامانه عملکرد پلیس را در حوزه‌هایی ازجمله تقدیر، شکایت، انتقاد، پیشنهاد و حتی درخواست ارزیابی می‌کنیم و از نقطه نظرات شهروندان بهره مند می‌شویم.

سردار خروش افزود: هنگامی که شهروند با سامانه ۱۹۷ تماس می‌گیرد، صدای وی در قالب سیستم کال سنتر (کنترل مرکز تماس) ضبط شده و بلافاصله کد رهگیری برای شهروند ارسال می‌شود و با توجه به نوع درخواست شهروند، فوریتی و غیرفوریتی بودن پیام وی تشخیص داده شده و متناسب با آن واحد‌های بازرسی اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: پیام‌های شهروندان براساس اولویت‌هایی دسته بندی شده و در قالب بولتن خبری برای فرماندهان و مدیران مربوطه ارسال می‌شود و نتیجه به شهروند اعلام شده و از شرایط درخواستی که داشته است، آگاه می‌شود.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: مردم از طریق سامانه ۱۹۷، ملاقات‌های مردمی در دفتر نظارت همگانی بازرسی کل و نرم افزار پلیس من می‌توانند با فرماندهان و مدیران عالی رتبه فراجا ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به هوشمندسازی پلیس گفت: سال گذشته در نرم افزار پلیس من، بخشی را با عنوان نظارت همگانی راه اندازی کردیم تا شهروندان تصاویر و فیلم هایشان را در آنجا برای پلیس ارسال کنند.

خبرگزاری صدا و سیما